Söndag (juicerensning) Ca 5dl per smoothie. Har ni ingen råsaftcentrifug så gör en bassmoothie på spenat eller kål med vatten, päron, fryst mango eller frysta blåbär.

Frukost

en kopp varmt vatten med lite pressad citron, en skiva färsk ingefära och lite cayennepeppar.

Juice på ingefära, 1 citron, kål (grön helst om ni hittar) alternativt broccoli, 5 selleri, 1 päron (råsaftcentrifug)

Mellanmål

Äpple, rödbeta, morot och ingefära juice (råsaftcentrifug)

Lunch

Smoothie på färsk spenat, 4-5dl vatten eller kokosvatten, avokado, päron, fryst mango. Kör allt detta i mixern. Strö över rejält med skalade hampafrön.

Mellanmål

Juice på 1-2 rödbetor, 2 selleriskaft, 1/2 gurka, 1 äpple, 1 citron och ingefära (råsaftcentrifug),

Middag

Smoothie på färsk spenat, kokosvatten, avokado, päron, fryst mango. Kör allt i mixern. Strö över rejält med skalade hampafrön

Grönt/rött färskt te på kvällen

Måndag

Frukost

En kopp varmt vatten med lite pressad citron, en skiva färsk ingefära och lite cayennepeppar.

En skivad avokado, en skivad rosa grapefrukt, groddar.

Mellanmål

Gojibär, kokosflakes, solrosfrön och pumpakärnor mix

Lunch

Ugnsbakad sötpotatiswedges, strimlad kål, råriven morot, solrosfrön, en kruka färsk koriander och dressing på färskpressad citron och olivolja. Strö över fröna från ett granatäpple

Mellanmål

Gojibär, kokosflakes, solrosfrön och pumpakärnor mix

Middag

Ugnsbakad sötpotatiswedges, strimlad kål, råriven morot, solrosfrön, en kruka färsk koriander och dressing på färskpressad citron och olivolja. Strö över fröna från ett granatäpple

Grönt/rött färskt te på kvällen

Tisdag

Frukost

en kopp varmt vatten med lite pressad citron, en skiva färsk ingefära och lite cayennepeppar.

Gröt av nötter (valnöt och/eller cashew) med psylliumfrön, blåbär och banan. Blötlägg nötter och psylliumfrön över natten i två olika skålar. På morgonen sköljer du nötterna och mixar nötter, psylliumfrön och banan med stavmixer, häll över blåbär.

Mellanmål

Valnötter, solrosfrön, pumpakärnor, kokosflakes. Rör runt med lite kokosolja innan du rostar allt i ugn 6-8minuter 200grader. Gör så att de räcker till eftermiddagen också.

Lunch

Färsk spenat, mango och avokado sallad. Strö över solrosfrön och dressing på lime och olivolja. Hacka upp en kruka färsk koriander och blanda i.

Mellanmål

Valnötter, solrosfrön, pumpakärnor, kokosflakes.

Middag

Färsk spenat, mango och avokado sallad. Strö över solrosfrön och dressing på lime och olivolja. Hacka upp en kruka färsk koriander och blanda.

Grönt/rött löst te till kvällen

Onsdag

Frukost

en kopp varmt vatten med lite pressad citron, en skiva färsk ingefära och lite cayennepeppar.

En skivad avokado, en skivad rosa grapefrukt, groddar.

Mellanmål

Chiapudding med kokosmjölk. Smaksatt med frön från en halv vaniljstång, kanel och lite honung. Blötlägg chiafrön i kokosmjölk 10 minuter, tillsätt sedan kryddorna och strö över rikligt med blåbär.

Lunch

Körsbärstomater, basilika, färsk spenat, oliver, olivolja och quinoa sallad.

Mellanmål

Chiapudding med kokosmjölk. Smaksatt med frön från en vaniljstång, kanel och lite honung. Strö över rikligt med blåbär

Middag

Körsbärstomater, basilika, färsk spenat, oliver, olivolja och quinoa sallad.

Grönt/rött färskt te

Torsdag

Frukost

en kopp varmt vatten med lite pressad citron, en skiva färsk ingefära och lite cayennepeppar.

En skivad avokado, en skivad rosa grapefrukt, groddar.

Mellanmål

Råa bitar av blomkål, selleri, tomat och morot. Vänd runt i en god olivolja.

Lunch

Rödbetor, getost (valfritt), valnötter, päron, lite honung, massvis med mynta, olivolja

Mellanmål

Råa bitar av blomkål, selleri, tomat och morot. Vänd runt i en god olivolja.

Middag

Rödbetor, getost (valfritt), valnötter, päron, lite honung, massvis med mynta, olivolja

Grönt/rött färskt te på kvällen

comments powered by Disqus