De flest av dessa produkter kan inhandlas i god tid före start och räcker även till lång tid efter detoxen. När du sedan skapat nya hälsosamma vanor är det bra att kunna fortsätta med de du tycker funkar i din vardag och det du tycker är gott att äta. 

Grönsaker som avokado och spenat och liknande kommer du få inhandla ett par gånger under dessa 5 dagar för att få färskt. Jag skriver inte ut ekologiskt för att undvika upprepningar men förutsätter att du söker det först och främst. Försök handla ekologiska och närproducerade produkter. Jag väljer i första hand mat i säsong. 

Grönsaker

  • Färsk spenat
  • Avokado
  • Kål (helst grön) alternativt broccoli
  • Rödbetor (blanda gärna olika färger)
  • Selleri
  • Körsbärstomater
  • Morot
  • Blomkål
  • Sötpotatis
  • Vitkål

Frukt och bär

  • Frysta blåbär
  • Citroner
  • Rosa grapefrukt
  • Äpplen
  • Ingefära
  • Päron
  • 1 lime
  • Ett paket fryst mango
  • 1 granatäpple

Frön och nötter

  • Nötter (främst de du tycker om, men i första hand valnötter, mandlar och cashew)
  • Frön - pumpakärnor, solrosfrön, chia, hampa och psylliumfrö
  • Kokosflakes
  • Gojibär

Kryddor och smaksättare

  • 1 vaniljstång
  • Cayennepeppar
  • Honung
  • Kanel
  • Färsk basilika
  • Färsk mynta
  • Färsk koriander

Övrigt

  • Getost
  • Olivolja
  • Quinoa
  • Oliver (valfria)
  • En burk kokosmjölk
  • Kokosolja
comments powered by Disqus