Förbränningstips 18

Vi har nu gett 17 supereffektiva tips för att öka förbränning och därmed minska kroppsfett. Idag summerar vi det bästa upplägget. För en återblick klicka på länkarna:

  1. Ta bort gluten från din kost
  2. Reducera socker från kosten
  3. Kör intervallträning varje vecka
  4. Sätt SMARTA målsättningar
  5. Minska stress
  6. Välj först och främst helkroppsträning och explosiva övningar!
  7. Välj vilka mejeriprodukter du stoppar i dig!
  8. Dra ned på kolhydrater
  9. Ät rätt fett
  10. Breakfast like a King!
  11. En dos av Omega 3
  12. Må bra av mellanmål!
  13. Undvik alkohol i 4 veckor!
  14. Vila dig i form
  15. Ät så naturligt som möjligt, undvik lightprodukter och sötningsmedel!
  16. Signa upp för en helt ny fysisk utmaning!
  17. Skaffa en träningskompis

Läs mer

Förbränningstips 17

Att förändra gamla vanor är något av det svåraste som finns. Det är svårt att motivera sig till förändring helt själv. Speciellt om man inte verkligen måste. När januari kommer vill man helst vända upp och ner på sin livsstil - gå ner i vikt, träna massvis, äta hälsosamt, behandla sina skador och helt enkelt börja om. Det är mycket att dra i helt själv, därför faller man lätt tillbaka i gamla hjulspår. Vi är också lite tjuriga och envisa av oss, vi ska minsann klara av det här själva. Ett bra tips för att lyckas nå din målvikt är att samarbeta med en kompis.

Läs mer

Förbränningstips 16

Bara för att man har varit överviktig i många år betyder inte att man behöver vara det för alltid, det går att förändra om man verkligen vill. Man blir inte nödvändigtvis tjockare bara för att man blir äldre, det betyder helt enkelt att man lagt om kosten eller lagt träningen åt sidan. Oavsett ålder så vill kroppen bli bättre om man ger den en utmaning. Fortsätt följa råden så kommer du att se förändring!

Dagens tips handlar om att våga utmana sig själv.

 

Läs mer

Förbränningstips 15

Socker har ju ansetts vara en hälsofara i många år, och därför har många livsmedel introducerat sötningsmedel av olika slag för att behålla sötma och samtidigt kunna marknadsföra sin produkt som sockerfri eller rent av nyttig. Här lurar dock många faror!

Läs mer

Förbränningstips 14

Sömn är en underskattad faktor när det kommer till att hantera sin kroppsvikt. Här kan man dra paralleller till stress som vi skrev om i ett tidigare inlägg, men sömn är så viktigt att det får en egen placering på listan. Många kanske tänker att om jag sover mindre och istället använder den tiden för träning för att öka förbränning tror alltså fel.

Läs mer

Förbränningstips 13

Hur ligger du till med kroppsfettet?

Det kan vara bra att mäta sitt kroppsfett ibland för att se hur livsstilen påverkar sammansättningen. Testa och se att träningen och kosten ger resultat! Kroppsfett går att mäta på flera olika sätt, till exempel med en kroppsfettvåg vilket uppskattar vikten. Alternativt gör man en noggrannare kalipermätning. Att bara mäta sin kroppsvikt ger väldigt lite information, det säger ingenting om hur mycket muskler och fett man har. Utöver sitt kroppsfett kan man även mäta omkrets kring midjan, där kroppsfett på grund av för högt kolhydratintag brukar lägga sig.

                                     Män                     Kvinnor

Normal                       10-20%                  15-25%

Läs mer

Förbränningstips 12

Vi har skrivit en hel del om vikten av att äta näringsrik mat som ger en långvarig mättnadskänsla och som samtidigt har en positiv inverkan på förbränningen. Många som vill gå ner i vikt börjar med att dra ned på mängden mat vilket tar bort den kraftiga mättnadskänsla man tidigare varit van vid, och finner sig ofta hungrig mellan målen. Utöver att introducera rätt typer av fett i maten så ska vi även äta rätt mellanmål. Det är här som viktnedgången och välmående kan starta ordentligt!

Läs mer

Förbränningstips 11

Vi har nu gått igenom 10 effektiva tips för att öka förbränning och därmed minska kroppsfett. För en återblick klicka på länkarna:

  1. Ta bort gluten från din kost
  2. Reducera socker från kosten
  3. Kör intervallträning varje vecka
  4. Sätt SMARTA målsättningar
  5. Minska stress
  6. Välj först och främst helkroppsträning och explosiva övningar!
  7. Välj vilka mejeriprodukter du stoppar i dig!
  8. Dra ned på kolhydrater
  9. Ät rätt fett
  10. Breakfast like a King!

Dagens tips handlar om ett kosttillskott som blivit väldigt populärt för sina påstådda antiinflammatoriska egenskaper samt för att vara generellt bra för hälsan. Det som inte lika många känner till är i rätt doser är det effektivt vid viktminskning.

Läs mer

Förbränningstips 10

Hoppas ni lyckas hålla i råden från de tidigare uppläggen, då kommer ni snart få fina resultat! Idag kommer ytterligare ett av de viktigaste tipsen för att lyckas med viktnedgång. Den röda tråden i förbränningstemat är att hela tiden uppmuntra kost och träning som är muskeluppbyggande, och undvika det motsatta, muskelnedbrytande. Till den mer uppbyggande kosten tillhör proteinet.

I slutet av månaden kommer jag att summera månadens alla förbränningstips och avslöja det absolut säkraste upplägget för att minska kroppsfett. Ett upplägg som omöjligt går att misslyckas med, det finns ingen kropp som kan hålla i kroppsfett om man utmanar sig själv och håller sig till det upplägget.

Läs mer

Förbränningstips 9

Förbränningstips 9

Nu börjar vi sakta men säkert komma in på vad vi faktiskt ska äta. Många började säkert undra vad som finns kvar när Inpuls PT har förbjudit allt ätbart.

Läs mer

Förbränningstips 8

Idag kommer kolhydrater återigen på tal, kanske en av de viktigaste punkterna när det gäller din vikt. Det är dock den mest utmanande delen att förändra…

Läs mer

Förbränningstips 7

Förbränningstipsen börjar nu bli riktigt populära, fler och fler rapporterar att de följer råden och utmanar sina tidigare vanor. Vi har några dagar kvar i januari och vi lovar att det kommer bli en lärorik vecka!

Läs mer

Förbränningstips 6

Förbränningstips 6

Denna vecka har vi gått igenom följande fettförbränningstips, några av de mest effektiva och viktiga punkterna för att öka förbränning och välmående:

  1. Ta bort gluten från din kost
  2. Reducera socker från kosten
  3. Kör intervallträning varje vecka
  4. Sätt SMARTA målsättningar
  5. Minska stress

Idag rekommenderar jag rätt typ av styrketräning för att öka förbränning!

Läs mer

Förbränningstips 5

Förbränningstips 5

Många kanske inte tror att stress påverkar vår vikt, men faktum är att det starkt påverkar vår förmåga att reducera kroppsfett.

Läs mer

Förbränningstips 4

Inpuls PT guidar dig rätt - följt tipsen, prova en vecka eller kanske rent av till slutet av februari och se själv resultaten! Bestäm dig vad du ska hålla dig till eller undvika, och även hur länge du ska hålla dig, exempelvis 4 veckor. Skriv ner ditt mål så tydligt som möjligt, då ökar chansen att du lyckas!

Läs mer

Förbränningstips 3

Förr fick man alltid höra att om man vill bränna fett då ska man ligga på en låg intensitet under en längre tid, till exempel promenader eller lättare jogging. Det är först på senare tid som intervallträning eller högintensiv träning har kommit på tal som ett bättre alternativ.

Läs mer

Förbränningstips 2

Förbränningstips 2

Hoppas många väljer att prova mitt första tips igår, glutenfritt. En av de stora bovarna i kosten när vi pratar förbränning. Dagens tips handlar om en mer uppenbar bov.

Läs mer

Förbränningstips 1

Varje dag i resten av januari lägger vi upp ett bra tips för att öka din förbränning och minska kroppsfett. Vi kommer att ta upp råd gällande träning, kost och vila. Vi diskuterar något nytt och effektivt varje dag! Se till att följa råden och ta din träning och hälsa till nästa nivå!

Läs mer

Ludde: Tunga dagar i Lule...

Fyra pass på fyra dagar. En chocköppning för en kropp där huvudet är 20 och resten 65. Gladde PT-Petter i dag med att inte klara e-n enda sit-up på bänk. Inte e-n. Jag skrek så gott jag orkade.

Läs mer