Alla inlägg kommer på något sätt påverka och förbättra ditt midjemått. Det är inga genvägar på något sätt, utan man kommer få jobba för att hålla i varje råd och utmana sig själv på lång sikt. Det är heller ingen bantningsmetod eller fasta på något sätt, utan vi uppmuntrar riktig mat, så näringsrik och naturlig som möjligt. Träningstipsen vi jobbar med innebär lite kortare och intensivare träningspass som ger fina resultat och framförallt endorfiner och ett brinnande träningsintresse! Prova dig fram och försök utmana dina gamla vanor och framförallt matberoende som sötsug och glutenberoende.

I korta drag kan man börja med att säga - om du har svårt att gå ner i vikt, ät då proteiner (i form av kött, fisk och fågel) med grönsaker (med lågt kolhydratinnehåll) samt en del nyttiga fetter, från frukost till mellanmål, lunch och middag. Ingenting annat. Då kommer du att går ner i vikt, dessutom på ett hälsosamt sätt.

Skaffa en träningskompis så att du kan motivera dig till de lite mer utmanande träningspassen, kör korta intervaller (10-30 sekunder) i hög hastighet följt av vila. Upprepa så många du kan, öka veckovis. Ställ gärna upp i någon utmaning tillsammans under 2013, det ökar chansen att man håller sig och varandra motiverade.


Lycka till!

 

//Jimmy