Det närmar sig ...

Bara en och en halv månad kvar till Barcelona Marathon. Hur har det gått med träningen under alla helger och hur lyckas Maria få in sina löppass som hon så väl behöver.

- Träningen under julen har gått bra - jag har varit på massor av pass på Inpuls, berättar Maria. Jag har många kompisar som är träningssugna och man kan ju inte "svika". Planen är att framöver välja mer konditionsbetonade pass som en del i maraträningen och samtidigt kliva ur bekvämlighetszonen.

- TYVÄRR har det inte blivit så mycket löpträning, men en del löpband har det ändå blivit - upp till 1 mil. Däremot har det varit mycket NJUTträning: ViPR, Indoor, Spinning, Aerobics, BodyCombat och lite yoga för stela, stela muskler… När temperaturen blev lite mildare under jullovet åkte vi längdskidor på Ormberget också. Planen nu är att promenera till och från jobbet (totalt ca 1 mil) några dagar i veckan.

- Jag har haft en del funderingar på vikten (och säkert många med mig efter julen!). Jag är helt normalviktig och behöver absolut inte gå ner i vikt av hälsoskäl, men jag vet ju att det blir enklare att dra runt 4,2 mil om kroppshyddan är lite lättare. Jag jobbar på det, men det är verkligen inte min starka sida… Jag är alldeles för mycket njutmänniska både när det gäller mat OCH träning!

//Maria Karlström